Rendezvényre, kiállításra készülsz? Feltétlen olvasd el!

Rendezvényre készülsz? Ajándékod is lesz a rendezvényen? De hogy is állj neki, hogy tervezd meg körültekintően milyen reklámajándékkal kedveskednél az ott megjelenteknek? Figyelj, nehogy beleess a lenti csapdák egyikébe:

Rendezvényre készülsz? Ajándékod is lesz a rendezvényen? De hogy is állj neki,  hogy tervezd meg körültekintően milyen reklámajándékkal kedveskednél az ott megjelenteknek? Figyelj, nehogy beleess a lenti csapdák egyikébe:

A reklámajándékok sikeressége nem azon a pillanaton múlik, amikor azokat átadod egy kiállításon vagy céges rendezvényen. Ez sokkal előbb kerül megalapozásra. A helyesen megválasztott reklámajándék és az ajándékozás módja hosszú időre előre megalapozhatja céged sikerét és eredményességét, de visszaesését is! A rendezvényi ajándék rákfenéjéről itt olvass…

Attól a pillanattól fogva, hogy eldöntötted rendezvényt szervezel, részt veszel egy kiállításon, egészen addig a pontig, amíg annak lezajlása után kiértékeled a történteket, rengeteg ponton tudsz még tovább fejleszteni kampányod eredményességén.

Van pár általános hiba, melyet elkövethetsz akkor, ha hagyod magad sodorni a mindennapi feladatokkal és nem stratégiában, előre tervezve gondolkodsz. Ajándék rendezvényre.

1. Hiba – Hibás átadás

Az egyedi ajándékok átadása épp olyan precíz tervezést igényel, mint az a folyamat, amikor kiválasztod tulajdonképpen mit is adj. Ha nincs gondosan megtervezve, kinek, hogyan adod át a céges ajándékot, komoly nehézségbe fogsz ütközni.

Vegyük például, hogy céges naptárat választottál arra a célra, hogy megajándékozd leghűségesebb ügyfeleidet, viszont azt „elfelejtetted” pontosan meghatározni, kik is a te leghűségesebb ügyfeleid. Munkatársaid nem fogják tudni, kiknek adják át azokat, így könnyen rossz helyen köthetnek ki ajándékaid.

Más szemszögből viszont, lehet, hogy tudod, pontosan kiknek akarsz ajándékot adni, viszont nem szervezted meg megfelelően az átadás módját. Amikor erre rájöttél, ott vannak Nálad a legyártott egyedi naptárak, viszont nincs embered, kapacitásod, aki ezeket azonnal eljuttatná az ügyfélhez. Ilyenkor gyorsan szaladnak a hetek és arra döbbensz rá, hogy már február van és a céges ajándékod igen csak idejemúlt. Apró pici figyelmességgel könnyen elé vághattál volna a hasonló hibának, és nem kellett volna újabb összegeket, energiákat fordítani az SOS átadásra.

2. Hiba – Van célod?

A reklámajándékok kiválasztása, megtervezése izgalmas kihívás a kampány tervezőinek és marketing szakembereinek. Azonban gyakran pont a célról feledkezünk meg, pontosan mit is szeretnénk elérni egyedi ajándékainkkal.

Mielőtt kiválasztanák a megfelelő reklámajándékot a csapatnak pontosan el kell döntenie, mit is szeretne elérni az egyedi ajándékokkal: Brandépítés? Figyelemfelkeltés? Vásárlásösztönzés? Nyereményjáték? …stb Gondolkodj célvezérelten és a célból visszafele következtetve juss el a megfelelő típusú reklámajándékig és hozd meg stratégiai döntésedet.

3. Hiba – Szállítási idő

A szállítási idő elhanyagolása, meg nem tervezése az a leggyakoribb csapda, melybe beleesünk kampánytervezés során. Habár a profibb reklámajándék cégek már nagyon rövid szállítási határidővel dolgoznak, nem engedheted meg magadnak, hogy az utolsó pillanatban kapd kézhez rendelésed. Az egyedi logóval ellátott termék legyártása időt vesz igénybe, hiszen csak a te elképzelésed szerint készül el. Ha például megegyeztek partnereddel, hogy 5 nap alatt kézhez kapod rendelésed, viszont a termékre kerülő logót rossz formátumban, nem helyes felbontásban küldöd el neki, akár több napot is veszíthetsz, mire újra tervezitek. Ez jelentősen meghosszabbítjatja a reklámajándék elkészülési idejét.

4. Hiba – Elzárkózás az innovációtól

Legtöbbünk valószínűleg már vásárolt reklámajándékot és tesztelte annak hatékonyágát. Viszont még akkor is ha az ajándékozás jól működött, nem ülhetünk tétlenül a babérjainkon, hiszen semmi sem garantálja a mai száguldó világban, hogy az egyedi ajándék továbbra is működi fog.

Legalább légy nyitott a világra és ne utasítsd el rögtön zsigerből, ha valami új ötlettel keresnek fel – csak azért mert az előző reklámajándékoddal elégedett vagy. És mi van akkor ha az új reklámajándék még több hasznot hozna cégednek?

5. Hiba – Árazás

Sok cégnél a marketing büdzsére szánt összegek eléggé meghatározottak, nem adnak nagy mozgásteret. Azonban, hogy a minőség rovására még olcsóbb és olcsóbb árakat harcolj ki, a legolcsóbb beszállítót válaszd: VERD KI A FEJEDBŐLl. Mi lenne ha mondjuk 10%-kal nagyobb marketingre szánt összeg 40%-kal magasabb megtérülési rátát hozna? Nem érné meg mégis jobban? Ne hagyd, hogy csak az ár döntsön, amikor beszállítót választasz.

Vedd figyelembe, az ajándék rendezvényre tartós használatú és praktikus reklámajándék kell, hogy legyen, mint például az egyedi pendrive-ok, mennyivel meghatározóbb nyomot hagynak az ügyfélben, mint azok az egyedi ajándékok, melyek pár hónapon belül a fiók alján végzik. A PPAI (Promotinal Products Associaton International – Nemzetközi Reklámajándék Szövetség) felmérése alapján a felhasználók majd 90%-a vissza tudja idézni, melyik cégtől kapott két éven belül egyedi pendrive-ot. Fontos a benyomáskeltés, viszont egy magasabb minőségű termékkel még jobb benyomást tudunk elérni.

6. Hiba – Közönség

Hiába a legjobb reklámajándék, ha azt nem a célközönségednél landol, csak elúszott pénzt jelent. Valószínű sok szülő állna sorba kiállítási standodnál egy jópofa logózott plüssállatért, vagy színesceruzáért, viszont hazaérve odaadja gyermekének, aki Neked nem célközönséged. Egy édes kisgyermek kezében a reklámajándék aranyosan néz ki, viszont gyorsan feledésbe is merül.

7. Hiba – Feliratozás

És elérkeztünk a reklámajándékok rákfenéjéhez. Mit is logóztassál a reklámajándékra: csak logót? Logót és elérhetőséget? … jól átgondoltad? Ajándék rendezvényre.

A logó fontos a márkahűség kialakításában, és ha az ügyfél szeretné Veled felvenni a kapcsolatot, fontos, hogy megtalálja a telefonszámodat, e-mail címedet gondosan felírva a reklámajándékra. Enélkül nem tud kapcsolatot teremteni Veled későbbiek során.

Gondokodj azonban itt is stratégiai szemszögből. Mi Neked a legfontosabb, hogyan találjon meg az ügyfél. Hívjon fel telefonon? – Valóban jó az ügyfélszolgálatod, aki minden hívást nyomban felvesz? Töltsön ki egy on-line feliratkozási formanyomtatványt – Valóban rendszeresen kezeli munkatársad az így keletkező adatbázist? Csak a logódat teszed a termékre – Valóban meg fog ez alapján találni az ügyfeled?

A fentieket mérlegelve alaposan gondold át már előre, milyen buktatók lehetnek, mert egy kampánytervezés a legvadabb képzeletedet is felülmúlhatja. Ülj le, és szánj rá időt, hogy gondosan megtervezd a reklámajándékok elosztásátt, kitűzd a célokat. Ne vesd el az újításokat, inkább kevesebb, de minőségi reklámajándékot vegyél, melyet a megfelelő célközönségnek juttatsz el. Végül az elérhetőséged megfelelő módon és formában legyen feltüntetve a választott reklámajándékon, melyre ha ránéz rögtön elfogja a vágy, hogy kapcsolatba lépjen Veled, Tőled vásároljon terméket/szolgáltatást. Végül is ez az az ok, amiért csomó energiát és időt fogsz fordítani reklámkampányodra.